ضخامت مو تاحدی بستگی به ژنتیک افراد دارد و شما نمی توانید چیزی را که با آن به دنیا آمده اید را تغییر دهید اما باید توجه داشت که عادات غذایی و نحوه ی زندگی نامناسب باعث نازک شدن مو می شود.

مجله اینترنتی برترین ها





مجله زیبایی سالم - ترجمه طاهره جلالی: ضخامت مو تاحدی بستگی به ژنتیک افراد دارد و شما نمی توانید چیزی را که با آن به دنیا آمده اید را تغییر دهید اما باید توجه داشت که عادات غذایی و نحوه ی زندگی نامناسب باعث نازک شدن مو می شود. اگر می خواهید موهایی سالم داشته باشید و حجم آن را افزایش دهید به 9 نکته ی زیر توجه کنید:

9 عادتی که باعث نازک شدن مو می شود

محکم بستن موها


محکم بستن موها به شکل دم اسبی یا بافت های محکم، باعث از بین رفتن فولیکول مو و آسیب های غیرقابل ترمیم به مو می شود. سعی کنید موهای تان را شل و به سمت پایین ببندید یا به راحتی آن را باز بگذارید. محکم بستن موها به مدت طولانی باعث یک نوع ریزش غیرقابل برگشت به نام traction alopecia می شود.

9 عادتی که باعث نازک شدن مو می شود

حمام داغ

با آب داغ دوش نگیرید؛ زیرا گرمای زیاد باعث خشکی و شکنندگی مو می شود و در نهایت به موخوره می انجامد. هم چنین آب داغ، روغن طبیعی مو را از بین می برد که این امر موجب آسیب و ریزش مو می شود.

بازی کردن و ور رفتن با موها


آیا شما نیز زمانی که مضطرب هستید با موهای تان ور می روید و آن را دور انگشتان تان می پیچانید؟ این کار منجر به نازک شدن و آسیب رساندن به مو می شود. یا با موهای تان ور نروید یا مجبورید با یک سر تاس و بدون مو زندگی کنید.

آفتاب بیش از حد


اشعه uv نه تنها به پوست بدن تان آسیب می رساند، بلکه به موهای تان نیز صدمه می زند. قرارگرفتن در معرض اشعه uv به مدت طولانی باعث ضعیف شدن و حتی ریزش مو می شود. پس زمانی که در معرض نور خورشید قرار دارید با یک کلاه یا روسری موهای تان را بپوشانید.

منظم نشستن موها

9 عادتی که باعث نازک شدن مو می شود

نشستن مو به مدت طولانی باعث ضعیف شدن موها می شود. اگر موهای تن را به طور منظم نشویید، محصولاتی که روی موهای تان استفاده کرده اید و همچنین سلول های مرده باعث مسدودشدن فولیکول مو و کند شدن رشد مو می شود.

رژیم های سخت

رژیم های سرسخت همان طور که کمرتان را باریک می کند، موهای تان را نیز نازک می کند. موهای شما به تغذیه نیاز دارد و اگر به آن ها نرسید، دچار ریزش مو می شوید. درواقع یکی از علائم بیماری بی اشتهایی عصبی، ریزش مو است.

درست رفتار نکردن با موهای خیس


موی خیس بسیار شکننده تر و حساس تر از موی خشک است، پس با ملایمت موهای خیس تان را خشک کنید. به آرامی با یک حوله، آب موهای تان را بگیرید؛ زیرا محکم کشیدن حوله بر سر باعث شکستن ساقه های مو و صدمه دیدن فولیکول مو می شود.

استفاده از محصولات نگهدارنده ی حالت مو


9 عادتی که باعث نازک شدن مو می شود

تافت ها و ژل هایی که مو را به مدت طولانی خشک می کند، مو را سفت و انعطاف پذیر می کند که در این حالت مو بسیار شکننده تر است. اگر در این حالت موهای تان را شانه کنید، مطمئن باشید که آن را از ریشه در می آورید.

خراشیدن سر


اگر در ناحیه پوست سرتان احساس خارش می کنید، شامپوی تان را عوض کنید و از شامپویی استفاده کنید که حاوی روغن درخت چای است. اگر مشکل خارش سرتان برطرف نشد به پزشک مراجعه کنید. هرگز پوست سرتان را نخراشید زیرا این کار باعث آسیب رساندن به فولیکول مو می شود.
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه